Google, yöneticilerin sayısını azaltarak verimlilik odaklı stratejilerini devam ettiriyor. Şirket CEO’su Sundar Pichai, yeni işe alımlar yerine mevcut kaynakları daha etkin kullanmanın önemine vurgu yapıyor. Bunun sonucunda, geçen yıla göre %35 daha az yönetici bulunduğunu belirtiyor. Bu azaltmanın, şirketin hızlı bir ilerleme kaydetmesine olanak sağladığını söylüyor.
Google, 2023 yılında toplam iş gücünün yaklaşık %6’sını işten çıkardıktan sonra farklı bölümlerde küçülmeye gitti. CFO Anat Ashkenazi, maliyet kesintilerinin artarak devam edeceğini duyurdu. Bu yıl içerisinde şirket, arama, pazarlama, donanım ve insan kaynakları gibi alanlarda çalışanlara yönelik “Gönüllü Ayrılma Programı (VEP)” sunarak çalışanlara tercih hakkı tanıdı.
Bazı çalışanlar, Meta’nın sunduğu bir aylık ücretli izin uygulamasının Google’da olup olmayacağını sordu. Google yöneticileri, mevcut izin ve tatil haklarının yeterli olduğunu belirterek ücretli izin programı planlarının olmadığını açıkladı. Pichai, Meta’nın politikalarını kopyalamak yerine kendi stratejilerini oluşturmayı tercih ettiklerini ifade etti.
Google, küçülme sürecini işten çıkarmalar, gönüllü ayrılıklar ve yönetici sayısının azaltılması gibi adımlarla sürdürüyor. Bu strateji, iş güvencesi ve şirket kültürü konularında tartışmalara yol açsa da yönetimin verimlilik odaklı politikalarını devam ettirmekte kararlı olduğu görülüyor.
Reklam & İletişim [email protected]