Türkiye, küresel ticaretin ABD’nin korumacı politikaları, değişkenlik gösteren tarife uygulamaları ve jeopolitik gerilimlerle baskılandığı bir dönemde ihracat performansıyla dikkat çekiyor. ABD’nin diğer ülkelerle imzaladığı ticaret anlaşmaları ve AB ile varması beklenen anlaşmalar, ticarette belirsizlikleri artırırken Türkiye’nin pozitif ayrışması ekonomik dayanıklılığını gösteriyor.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye’nin ihracatı yıllık bazda %5,1 artışla 156 milyar 360 milyon 301 bin dolara ulaştı. Ocak-temmuz döneminde otomotiv sektörünün ihracatı ise %14,5 artarak 23 milyar 822 milyon 213 bin dolara yükseldi. Sektörün toplam ihracattaki payı %15,2 olarak hesaplandı.
Otomotiv sektöründe en fazla ihracatın yapıldığı ülke Almanya oldu. Ocak-temmuz döneminde Almanya’ya 3,8 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Almanya’yı sırasıyla Fransa, Birleşik Krallık, İspanya ve İtalya takip etti. Değer bazında ihracat artışında da Almanya öne çıktı.
İl bazında incelendiğinde, otomotiv sektöründe en fazla ihracatın Kocaeli’den gerçekleştiği görülüyor. Kocaeli’ni Bursa, İstanbul, Sakarya ve Ankara izledi. Bu dönemde otomotiv sektörünün Kocaeli’den gerçekleşen ihracatı 7,4 milyar dolar olarak kaydedildi.
Reklam & İletişim [email protected]