Kıymetli metaller arasında gümüşte dikkat çeken yükseliş eğilimi devam ediyor. Geçen hafta yüzde 10’un üzerinde artan gümüş, kasım sonuna göre yüzde 13,5 ve 2024 sonuna göre ise yüzde 120’nin üzerinde değer kazandı.
Gümüş, arza yönelik endişeler, yatırımcı talebi ve endüstriyel kullanımıyla öne çıkıyor. Geçen hafta onsu 64,6 dolarla rekor kıran gümüş, jeopolitik gerginliklerde güvenli liman olarak tercih edilmesinin yanı sıra endüstriyel alanda da yoğun talep görüyor.
ABD Merkez Bankası’nın bu yıl 3 faiz indirimi yapması ve gelecek yıllarda da indirimlere devam edeceği beklentisi, gümüş fiyatlarını destekliyor. Gümüş, mücevher ve madeni paralarda kullanılmasının yanı sıra elektronik ve güneş panelleri gibi endüstriyel alanlarda da talep görüyor.
ABD’nin gümüşe yönelik potansiyel gümrük vergileri endişesiyle oluşan stoklar, küresel gümüş kıtlığını artırıyor. ABD’nin gümüşü kritik mineraller listesine eklemesi ve “Section 232” uygulaması, fiyatlardaki yükselişi tetikliyor.
Bireysel yatırımcıların Kuzey Amerika’da artan gümüş talebi, “fakir adamın altını” olarak adlandırılan gümüşün popülerliğini artırıyor. Hindistan ve Çin gibi ülkelerdeki düzenlemeler de kıymetli madenlerdeki yükselişi destekliyor.
Reklam & İletişim [email protected]